Zakres czynności Księgowości Wspólnot:
- prowadzenie ewidencji księgowej Wspólnoty zgodnie z przepisami prawa,
- gromadzenie, przechowywanie i ochrona dokumentacji nieruchomości, w tym dokumentacji finansowo księgowej, technicznej i prawnej,
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego oraz rozliczenie zużycia mediów dla poszczególnych właścicieli wspólnoty,
- otwarcie i prowadzenie obsługi rachunków bankowych Wspólnoty( bankowość elektroniczna i tradycyjna),
- naliczanie i windykacja należnych od właścicieli lokali opłat na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, na pokrycie kosztów mediów i usług oraz pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
- wydawanie wniosków i zaświadczeń,
- zapewnienie właścicielom informacji o sytuacji Wspólnoty oraz dostępu do jej dokumentów,
- powiadamianie właścicieli lokali o zmianie wysokości opłat związanych z dostawami mediów oraz usług dla nieruchomości,
- prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz ZUS.